bogdan.sb Postat Iulie 31, 2014 Partajează Postat Iulie 31, 2014 Stiu ca s-a mai discutat pe aceasta tema, putin chear si pe un topic deschis de mine, dar nicaieri foarte concret si succint. Dar revin la subiect, cu rugamintea de a posta doar detalii tehnice, fara discutii contradictorii, in speranta ca, acest topic sa devina un mic ghid ajutator pentru cei pe care ii intereseaza subiectul: "Ranforsarea sasiului", care sa fie foarte concludent, si usor de parcurs. Atat intarirea structurii, cat si a sudurilor si a punctelor de prindere a diverselor piese (suspensii, articulatii, placa troliu, etc). Si nu vreau sa ne referim la reparatii, ci doar la intarirea suplimentara a unui sasiu bun / reparat deja. Care parti ar trebui intarite? Cu ce materiale? etc, etc..... Multumesc. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
Marius C alias Turagmes Postat Iulie 31, 2014 Partajează Postat Iulie 31, 2014 (editat) Re: Ranforsare sasiu daca nu exagerezi cu masina ..si sasiul e in mintile lui ...e bine sa lasi sasiul asa cum e daca te bat ganduri extreme cu masina...atunci poti sa te apuci de intarit partea frontala a sasiului...in zona prinderii placii de troliu...eventual intaresti prinderile puntilor.....sau daca te gandesti la tractari grave...raNforsezi sasiul in zona prinderii carligului tu ce ganduri ai? Editat August 15, 2014 de Astral Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
KAROLOKW Postat Iulie 31, 2014 Partajează Postat Iulie 31, 2014 (editat) Re: Ranforsare sasiu in primul rand despre ce sasiu vorbim? de la ce masina, apoi pentru ce vrei raNforsarea? pana raspunzi tu la intrebari pot sa iti spun eu cate ceva ce ar trebui facut pentru a aduce un plus sasiului tau. varianta 1 daca ai sasiu tip cheson inchis ca la ims de exemplu atunci acolo ce poti face e ca intre traversele longitutinale sa mai adaugi cateva profile I sau U in functie de spatiul aferent pentru a mari rigiditatea torsionala apoi daca vrei mai mult poti suda pe exteriorul elementelor longitudinala o platbanda suplimentara sau un profil L lucruri care deja s-au facut la unele modele varianta 2 daca ai sasiu de tipul celul de la Patrol cea mai simpla varianta este sa inlocuiesti elementele transversale si micile diagonale din capetele lui cu un profil mai sanatos si mai mare dimensional vorbind apoi pentru o si mai mare rezistenta in timp zona prinderilor suportilor de oricere ar fi ei sa fie dublate cu tabla aferent pentru a conferi rezistenta mai mare zonei inca ceva ar fi bien adaugarea a cel putin inca unei traverse pe dedesubt dar si pe deasupra unde permite spatiul. varianta 3 asta e in cazuri extreme si pentru aplicatii atipice uneori,este introducerea pe sectiunile longitudinale inchise sau semi inchise a unor sasiuri de elemente suplimentare(teava rectangulara sau cilindrica sudata din loc in loc) se practica de cele mai multe ori la variantele d emasini cu caroserie autoportanta,deci nu la cele cu sasiu dar se poate aplica oricum toate astea trebuie facute cu cap si simt de raspundere iar sudurile nu trebuie sa fie ca la clubul pionierului facute cu electrod supertit,ci cu mig/mag calumea si de preferat cu sasiul prins fix pentru a nu permite deformari. iar de preferat materialul de adaos trebuie sa fie compatibil cu cel de baza pentru a avea omogenitatea aferenta si pentru a nu aparea fisuri la imbinarea dintre suduri. Editat August 15, 2014 de Astral http://dexonline.ro/definitie/ranforsare Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
bogdan.sb Postat Iulie 31, 2014 Autor Partajează Postat Iulie 31, 2014 Re: Ranforsare sasiu In cazul meu: Feroza, deci profil inchis. Depinde de fiecare ce intelege prin extrem :wink: Nu cred ca se poate numi extrem ce fac eu, dar cu siguranta ma bag prin gauri si santuri, trec peste bolovani, lovesc cu partea de dedesupt de tot ce imi iese in cale, etc... Pentru ca i-a venit vremea de reparatie kapitala, ma gandesc sa ii intaresc putin si sasiul. Am inteles ideea cu elementele longitudinale si traversele. Cum ar trebui procedat in cazul locasurilor in care se monteaza arcurile lamelare, cerceii, bratele fata, si alte componente? Este suficient o tabla mai groasa (2-3 mm) sau platband (daca este prea gros mi-e teama ca nu mai ajunge lungimea suruburilor si nu stiu daca gasesc mai lungi, cu aceleasi caracteristici-nici nu stiu ce clasa sunt...)... Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
Caphonne Postat August 12, 2014 Partajează Postat August 12, 2014 (editat) Re: Ranforsare sasiu Trebuie sa te gandesti si la faptul ca odata raNforsat pe exterior apar probleme pe interior in urma sudurii si anume coroziunea.Deci dupa raNforsare/sudura ar trebui un tratament al sasiului pe interior.Poate sudura asta smechera MIG sau cum ii spune nu mai afecteaza asa mult zona.Vezi in postarile lui Liviuoff cu Pajero CAZ o lucrare de curatare, raNforsare, vopsire etc a sasiului. Uite aici pe la postarile nr.62-63 se vede in poze ''adaosul'' de material folosit la raNforsare adica profile U sau L http://forum.club4x4.ro/showthread.php?65410-pajero-scurt-3000-v6-12v-an-93/page7&highlight=liviuoff Editat August 15, 2014 de Astral http://dexonline.ro/definitie/ranforsare Dacia Duster 4x4 Daihatsu Feroza ''Facocerul gurmand'' 1.6 16V. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
bogdan.sb Postat August 19, 2014 Autor Partajează Postat August 19, 2014 Re: Ranforsare sasiu Da, frumoasa lucrare la Mitsu. Ma gandesc ca, prin interior sa dau cu 1-2 straturi de kelfos, dupa care ceara sau ulei (varianta romaneasca de ceara :ha). Merita ceara fata de ulei? Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
KAROLOKW Postat August 19, 2014 Partajează Postat August 19, 2014 Re: Ranforsare sasiu daca ai posibilitatea unde sa "atarni sasiul cu capul in jos" ar fi cel mai bine asa: dupa ce termini cu sudatul si toate cele atarna sasiul si spala-l cu wap cu presiune peste tot pe interior pe exterior etc. dupa care il lasi la scurs intr-o zi calduroasa tare sau il bagi in cuptor la 70 de grade aproximativ sau daca nu il sufli cu aer comprimat peste tot pe interior pe exterior...etc sau daca ai posibilitatea o suflanta deaia cu aer cald care incalzeste halele o poti pune pe sasiu pentru vreo ora daua si il usuci. apoi atarnat sasiul il umpli cu ce vrei tu solutie de protectie,ceara ,ulei, kelfos...etc, desigur in prealabil capetele si eventualele gauri mai mari le astupi cu ghemotoace de hartie sau doape de pluta sa nu curga pe acolo afara eu am folosit ceara desigur pe care in prealabil o incalzesti sa fie fluida si dierbinte,neaparat manusi si haine groase de protectie sa nu te oparesti sa faci buba si ochelari de protectie desigur. apoi lasi ceara sa se bage peste tot prin toate orificiile si spatiile si dupa iei acelasi tun de caldura sau daca nu ai o butelie cu ajutaj si flacara si incalzesti sasiul suficient cat sa nu poti tine mana ca sa fii sigur ca ceara a ajuns peste tot prin cele mai departate colturi si spatii il mai lasi putin si apoi scoti capacele sa se scurga surplusul si gata :) te apuci apoi de exteriorul sasiului cu ce metoda vrei tu sa folosesti eu recomand un grund deala cauciucat,pe vremuri aveam unul de il amestecai cu benzina si se dadea pe cala vapoarelor,negru si urat era dar foarte bun,dadeai in el cu ciocanul si trebuia sa te feresti ca iti venea in cap :D:D:D Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
ancuta_laurentiu Postat August 19, 2014 Partajează Postat August 19, 2014 Re: Ranforsare sasiu Si nu vreau sa ne referim la reparatii, ci doar la intarirea suplimentara a unui sasiu bun. parerea mea e sa nu folosesti sudura. pentru o masina normala (de offroad soft) e de ajuns un carlig de remorcare si o placa de troliu prinsa in suruburi. aceste doua elemente vor intari in mod sigur sasiu. restul nu e nevoie a fi intarit pt ca vei ingreuna inutil masina. pt masinile de campionat si tubulare ii las pe altii, cu experienta in domeniu, sa dea sfaturi ancuta_laurentiu@yahoo.com tel. 0767585379 Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
Vlad1994 Postat Octombrie 28, 2017 Partajează Postat Octombrie 28, 2017 (editat) Re: Ranforsare sasiu Salut, am cumparat recent un Nissan Patrol y61 din 99' scurt si la o verificare mainatenta am observat ca sasiul este sudat pe lung si pusa o bucata de fier de genul uni coltar sa zic lung cat palma. Se poate repara calumea undeva sau trebuie sa schimb sasiul? Editat Octombrie 28, 2017 de Vlad1994 Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
comerciant Postat Iunie 26, 2020 Partajează Postat Iunie 26, 2020 Buna ziua, ma poate ajuta cineva cu repararea sasiului la o Toyota LC scurta din `98? Fara sa se dea jos caroseria de pe sasiu. 0744879113 Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
Astral Postat Iunie 27, 2020 Partajează Postat Iunie 27, 2020 Buna ziua, ma poate ajuta cineva cu repararea sasiului la o Toyota LC scurta din `98? Fara sa se dea jos caroseria de pe sasiu. 0744879113 Urmareste discutia de mai jos pentru ca e vorba tot despre o problema la sasiu si colegul e tot din Iasi : https://www.club4x4.ro/forum4x4/forum/masinile-noastre-sau-ca-si-ale-noastre/land-rover/discovery/1308233-probleme-rugina-discovery-ii#post1308233 :h5 REGULAMENT FORUM CLUB 4X4 Rescue 4x4 & MyTrip Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
Postări Recomandate