Anunț

Adună
Nici un anunț încă.

Cat de mult se poate modifica pentru offroad o masina stock dar sa ramana absolventa de ITP?

Adună
X
 
  • Filtrează
  • Ora
  • Arată
Curăță tot
postări noi

  • Cat de mult se poate modifica pentru offroad o masina stock dar sa ramana absolventa de ITP?

    Buna!

    Cat de mult se poate modifica pentru offroad o masina stock dar sa ramana absolventa de ITP?
    Si mai adaug parte a doua a intrebarii: Si sa nu ramai fara talon oprit de un filtru/agent de circulatie)?

    Ma refer la ce se modifica standard si (semi)definitiv (sa zicem pentru clasa Open):
    • rollcage interior si/sau exterior
    • defrisare interior si instalat scaun scoica pilot/copilot cu centuri cin 5 puncte prinse pe rollcage/caroserie
    • sl si/sau bl (nu mai mult de 10-15cm)
    • 2-4 proiectoare
    • bari Heavy Duty cu troliu, ocheti, etc (preferabil fara bullbar)
    • intariri praguri
    • coafari aripi
    • overfendere
    • etc (sigur am scapat multe)


    Nu am pus jante/cauciucuri ca acestea pot fi inlocuite destul de usor inainte de ITP.



    P.S. Am cautat pe forum dar nu am reusit sa ma lamuresc definitiv :)

  • #2
    Re: Cat de mult se poate modifica pentru offroad o masina stock dar sa ramana absolventa de ITP?

    Salut!

    Mi se pare foarte inspirata discutia, si eu am tot cautat informatii pe tema asta pe forum si nu prea am gasit...

    Acum vreo spat mi-a expirat ITP-ul la vitara mea. Ma gandeam ca nu e nicio sansa sa mai treaca ITP-ul asa cum arata.
    Totusi intru la cel mai apropiat service care are statie ITP si intreb:
    EU: domne`, am si eu o masina si vreau sa-i fac ITP-ul...
    Inpestorul: pai..adu-o
    EU: Pai nu am venit cu ea...stati sa v-o arat in poze
    EL: dupa ace se uita la poze se cam schimba la fata si ma pune sa-i arat pozele sialtui domn care era in birou...
    Celalalt domn: domne` rotile alea nu sunt cam mari?
    Eu...
    Celalalt domn: daca vii cu alte roti e ok
    EU: pai si cusca aia, barile, ca e lovita pe colo, etc...
    Celalalt domn: N`are domne` treaba
    Iese celalalt domn din birou si aflu ca el era de fapt inspector de la RAR in control.

    Vin peste o juma de ora cu masina...si cu un pic de scotocit prin buzunar trec ITP-ul.

    Asta e masina...
    Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	IMG_8975.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	1,05 MB 
ID:	963963

    Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	IMG_8974.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	1,25 MB 
ID:	963964
    An investment in knowledge always pays the best interest.
    Dacă crezi că educaţia este scumpă, să vezi ignoranţa cât te va costa.

    Comentariu


    • #3
      Re: Cat de mult se poate modifica pentru offroad o masina stock dar sa ramana absolventa de ITP?

      Din punctul meu de vedere cred ca urmatoarele modificari la masina pot sa te lase fara buletin la masina in trafic:


      -tevi exterioare (rollcage exterior),
      -troliu montat in botul masinii,
      -bari agresive,
      -autocolante lipite pe masina
      -geamuri fumurii (geamurile din fata si luneta)
      -geamuri fumurii spate fara autorizatie RAR
      -bari vopsite intr-o culoare tipatoare sau in contrast cu restul masinii
      -jante prea mult iesite in afara gabaritului masinii
      -jante vopsite intr-o culoare tipatoare sau in contrast cu restul masinii
      -roti exagerat de mari (in special cele cu profil foarte agresiv),
      -bodylift exagerat,
      -caroserie taiata
      -dispozitive de iluminat nemascate sau neacoperite cu husa
      -dispozitive de iluminat: xenon montat necorespunzator, becuri albastre, neoane pe sub masina
      -sistem de esapament zgomotos
      -multitudine de antene sau beculete pe masina
      -parbriz fisurat
      -lovituri vizibile pe caroserie

      Adica intr-un cuvant orice sare in ochi in trafic.

      La RAR la cele de mai sus ...se mai adauga:
      -sistem de franare ineficient (niciodata nu o sa iasa franele pe stand cu Simexi sau anvelope MT agresive)
      -sistem de directie ineficient
      -modificarea gabaritului masinii pe inaltime, lungime si latime
      -orice modificare constructiva interioara (rollcage interior) sau lipsa banchetei spate daca masina ta e prevazuta cu 4-5 locuri pe scaune

      Cu un pic de "scotocit" in buzunar treci peste tot cu brio. Daca ai ptr cine sa te "scotocesti". Cei de la ITP sunt mai putin exigenti decat aia de la RAR.

      Avand in vedere greselile care le-am facut in trecut, acum cand mi-am configurat masina actuala am tinut cont la maxim de aceste aspecte si de cand am masina (de cativa ani) n-am fost oprit niciodata in trafic desi am pe masina destule modificari zic eu reusind performanta de a ma incadra in peisajul obisnuit care se perinda prin fata ochiului politistului.

      Toate aceste informatii le-am adunat dupa ce am stat de vorba amical cu mai multi politisti sau lucratori RAR care mi-au spus cam dupa ce se uita ei in trafic sau la inspectie.

      Avand in vedere DNA-ul e cu ochii pe toti si puscaria le cam face cu manuta la toti ...s-au cam linistit lucrurile in ceea ce priveste reglatul lucrurilor cu spaga.
      Ultima editare de Yonutz; 28.nov.2014, 11:16.
      consiliere - diagnoza - evaluare - recovery

      Comentariu


      • #4
        Re: Cat de mult se poate modifica pentru offroad o masina stock dar sa ramana absolventa de ITP?

        In urma cu ceva saptamani am discutat cu cineva de la o statie ITP (discutie teoretica). Mi-a spus ca nu conteaza daca montezi bare de protectie din metal, teava, etc. Masina trebuie doar sa aiba bare de protectie.
        Mai multe.... o sa aflu peste 2-3 saptamani cand o sa ii fac ITP-ul (sper). Barele nu le-am modificat deocamdata, dar am ditamai bullbarul, proiectoare deasupra, prortbagaj deasupra, proiectoare spate, lumini pe lateral (sub oglinzi), rollcage, inaltata vreo 5-6 cm in total, plus ca o sa primeasca flanse. Mai am praguri din teava groasa, sasiul e strident de "iti zgarie retina".... si cam atat deocamdata ...
        Ultima editare de Astral; 28.nov.2014, 22:11. Motiv: VREUN/VREO ...FARA CRATIMA !!!

        Comentariu


        • #5
          Re: Cat de mult se poate modifica pentru offroad o masina stock dar sa ramana absolventa de ITP?

          Postat în original de crt82sil Vezi post
          Salut!

          Mi se pare foarte inspirata discutia, si eu am tot cautat informatii pe tema asta pe forum si nu prea am gasit...

          Acum vreo spat mi-a expirat ITP-ul la vitara mea. Ma gandeam ca nu e nicio sansa sa mai treaca ITP-ul asa cum arata.
          Totusi intru la cel mai apropiat service care are statie ITP si intreb:
          EU: domne`, am si eu o masina si vreau sa-i fac ITP-ul...
          Inpestorul: pai..adu-o
          EU: Pai nu am venit cu ea...stati sa v-o arat in poze
          EL: dupa ace se uita la poze se cam schimba la fata si ma pune sa-i arat pozele sialtui domn care era in birou...
          Celalalt domn: domne` rotile alea nu sunt cam mari?
          Eu...
          Celalalt domn: daca vii cu alte roti e ok
          EU: pai si cusca aia, barile, ca e lovita pe colo, etc...
          Celalalt domn: N`are domne` treaba
          Iese celalalt domn din birou si aflu ca el era de fapt inspector de la RAR in control.

          Vin peste o juma de ora cu masina...si cu un pic de scotocit prin buzunar trec ITP-ul.

          Asta e masina...
          [ATTACH=CONFIG]230540[/ATTACH]

          [ATTACH=CONFIG]230541[/ATTACH]
          Sper ca nu ai de gand sa spui tuturor care este statia ITP .Mai citesc si altii forumul si nu se stie ce iese
          Poate reusesti sa-i faci un mare ,,bine" omului care ti-a rezolvat treaba murdara

          Comentariu


          • #6
            Re: Cat de mult se poate modifica pentru offroad o masina stock dar sa ramana absolventa de ITP?

            Nu stiu in ce masura poate fi numita "treaba murdara" din moment ce eu am fost sa-i arat poze cu masina, el a aratat pozele inspectorului RAR si amandoi au zic ca e ok.
            Le-am spus ca vin cu masina in 30 de min.
            Omul de la ITP nu cred ca era atat de inconstient incat sa-mi dea ITP-ul stiind ca poate sa se reintoarca cel de la RAR sa-mi blocheze masina.
            Masina corespunde dpdv tehnic, la capitolul estetit are unele deficiente:).
            An investment in knowledge always pays the best interest.
            Dacă crezi că educaţia este scumpă, să vezi ignoranţa cât te va costa.

            Comentariu


            • #7
              Re: Cat de mult se poate modifica pentru offroad o masina stock dar sa ramana absolventa de ITP?

              Postat în original de Yonutz Vezi post
              Din punctul meu de vedere cred ca urmatoarele modificari la masina pot sa te lase fara buletin la masina in trafic:
              -tevi exterioare (rollcage exterior), -> asta mi se pare corect sa se intample asa. Fiindca daca da peste mine unul cu 20km/h dar are bare de plastic probabil imi sparg fata de barile lui si trag o sperietura...in schimb daca are niste bare si tevi sudate pe afara e destul de posibil/probabil sa-mi sparg teasta in vreo teava de aia, sau sa-mi rupa picioarele mult mai nasol. In fond si la urma urmei o masina cu roll cage exterior e o masina specializata, care in general nu are ce cauta pe strada ci doar intr-un circuit. Altfel am fi ca in Mad Max...cum ar fi sa mearga nevasta dupa copil la gradinita intr-o masina cu rollcage exterior de asta grav... pe de alta parte, oricand se leaga un militan in trafic de rollcage il puteti intreba cum de aia de la Petrom au primit omologare sa aibe pe Navarra roll cage ? ca au o flota intreaga cu de astea.
              -troliu montat in botul masinii, -> asta n-are nici o treaba daca e IN botul masinii, adica IN bara, adica asa cum probabil ar fi pus de catre fabrica. Are treaba cand ai o bara metalica HD si troliul e in afara si deasupra barii (adica troliul e in exterior masinii si in caz de coliziune/accident, elemente ale troliului pot "decola" de pe masina ta si ajunge peste pasagerii din ailalta masina.... sincer fiind n-as vrea sa intre vreo 50kile de fier peste mine in caz de coliziune usoara cand poate am scapa doar cu bare sparte si eventual radiatoare sparte.
              -bari agresive, -> aci e interpretabil, cine stabileste cat sunt de agresive barile. Poate imi pun un ARB, care teoretic e omologat RAR. Poa' sa-mi pupe ghiulu' in cazul asta.
              -autocolante lipite pe masina -> aici nu au treaba, decat daca autocolantele iti obtureaza parbrizul si geamurile laterale fata. In rest poti trage masina in folie, ce culoare vrei tu (a se vedea masinile de taxi infoliate galben, sau masinile de firma colantate cu reclame. Atata timp cat se poate vedea culoarea caroseriei trecuta in talon nu e nici o problema.
              -geamuri fumurii (geamurile din fata si luneta) -> luneta si geamurile laterale spate le poti pune folie ("omologata" evident) cu opacitate pana la 95% . Geamurile laterale fata se pot acoperi legal cu folie cu opacitate maxim 15% (ceea ce intre noi fie vorba este un floc in calea poolii, deci mai bine nu iti bati capul sa infoliezi geamul ca oricum nu prea simti "umbra", cel mult are rol de protectie la efractie desi la masina de strada mi-au spart geamul laterala fata cu tot cu folie pe el)
              -geamuri fumurii spate fara autorizatie RAR
              -bari vopsite intr-o culoare tipatoare sau in contrast cu restul masinii -> vezi partea cu infoliatul de mai sus. Din ce stiu se considera ca nu ai schimbat culoarea masinii daca ai o alta culoare pe elemente de caroserie, dar mai putin de 40% din suprafata masinii. A se vedea Skoda Fabia si Mini Cooper care de exemplu au plafonul alb.
              -jante prea mult iesite in afara gabaritului masinii
              -jante vopsite intr-o culoare tipatoare sau in contrast cu restul masinii -> n-au nici o treaba atata timp cat jantele sunt de dimensiunea trecuta in talon sau CI, sau atata timp cat nu e evident ca au un ET exagerat (sau flanse exagerate). Exista jante arginitii, cromate, aurii, albe, negre, asta de fabrica nu tiganisme.
              -roti exagerat de mari (in special cele cu profil foarte agresiv), -> profilul nu conteaza atata timp cat dimensiunile rotii sunt cele din talon, si cauciucurile sunt omologate ptr asfalt. Ca degeaba ai tu gume agricole de dimensiunea din talon, gumele respective sunt omologate ptr 30-40km/h maxim.
              -bodylift exagerat,
              -caroserie taiata -> aci e cu cantec, depinde cum e taiat, depinde ce inseamna "caroserie taiata".Daca s-a facut o lucrare cu bun simt si s-a decupat vreo 2-3-5cm din aripa ca sa nu atinga rotile, si apoi e vopsit totul frumos la loc, nimeni nu o sa observe nimic.
              -dispozitive de iluminat nemascate sau neacoperite cu husa
              -dispozitive de iluminat: xenon montat necorespunzator, becuri albastre, neoane pe sub masina -> becuri albastre doar daca sunt montate in farurile masinii sua in alte proiectoare neacoperite. Becurile sub masina ii doare in basca, poti sa-ti pui xenoane sub maisna daca vrei atata timp cat sunt orientate spre asfalt si nu bat in ochii celorlalti.
              -sistem de esapament zgomotos
              -multitudine de antene sau beculete pe masina -> n-au nici o treaba antenele. Pot fi radioamator cu acte in regula si sa am pe masina o statie all-band/all-mode si sa am vreo 3-4-5 antene scoase afara ptr fiecare banda de frecvente care ma intereseaza. Garcea poate cel mult sa-mi admire antenele si sa-mi ceara certificatul de radioamator (care sunt obligat sa-l tin in maisna sau unde am motat echipamentul), e maxim ce poate face. Daca in schimb nu esti radioamator cu acte in regula, si Garcea vede atatea antene pe care tu nu le poti justifica (cu certificatul de radioamator) atunci o sa ai o problema...de natura penala. Beculetele iar nu au nici o treaba, atata timp cat prin "beculete" nu se inteleg proiectoare, ledbar-uri, xenoane & shit, sau atata timp cat beculetele nu inlocuiesc becurile care ar trebui sa fie pe masina...aviz amatorilor de lumini de pozitie rosie/roz/albastra/verde, etc...
              -parbriz fisurat
              -lovituri vizibile pe caroserie -> aci depinde de lovitura... e discutabil si interpretabil...ca poate pe drum mi-o sarit un caine si mi-o indoit caroseria -> atunci s-ar putea sa te intrebe de sanatate in ideea ca acelasi gen de lovitura putea fi cauzata daca ai dat peste vreun om. In schimb poate o sarit un lemn/o piatra si o zgariat portiera, n-are ce sa-mi faca militianul ca nu are ce si cum sa demonstreze, poate asa am gasit masina in parcare, poate de la mizeriile de pe drum s-a intamplat intamplarea...

              Adica intr-un cuvant orice sare in ochi in trafic.

              La RAR la cele de mai sus ...se mai adauga:
              -sistem de franare ineficient (niciodata nu o sa iasa franele pe stand cu Simexi sau anvelope MT agresive)
              -sistem de directie ineficient
              -modificarea gabaritului masinii pe inaltime, lungime si latime
              -orice modificare constructiva interioara (rollcage interior) sau lipsa banchetei spate daca masina ta e prevazuta cu 4-5 locuri pe scaune
              -> cu roll cage-ul interior nu stiu, modificari interioare inseamna ce? am schimbat saunele? tapiteria? legat de bancheta nu cred ca au ce sa-mi faca, poate eu aleg sa merg fara bancheta spate (in ideea de a usura masina). Atata timp cat daca am 2 locuri in masina, si in masina se afla 2 persoane nu e nici un stres. Daca masina e omologata cu 5 locuri, bancheta spate lipseste si in masina sunt 5 persoane atunci da, o sa ai o problema. Sau daca masina e utilitara cu 2 locuri si bancheta spate nu ar trebui sa fie in masina, iar la un control tu ai bancheta montata, atunci da, ai din nou o problema. Asta e un caz des intalnit in comunitatea noastra.


              Mai e un aspect care ne priveste direct: poti fi oprit lejer si amendat ptr masina murdara aaa ca nu se intampla asta e altceva, dar daca vrea sa te arda, militianul te poate amenda ptr faptul ca ai farurile si semnalizarile acoperita cu noroi si nu mai sunt vizibile, si/sau te poate trosni daca ai geamurile acoperite de noroi (impiedica vizibilitatea)
              Ultima editare de l_stoian79; 03.dec.2014, 11:31.
              "Explore.Dream.Discover."-Mark Twain
              cele mai bune lucruri din viata mea: http://picasaweb.google.com/olivia.iris.stoian
              "my precioussssss" : http://picasaweb.google.com/stoian.l.m

              Comentariu


              • #8
                Re: Cat de mult se poate modifica pentru offroad o masina stock dar sa ramana absolventa de ITP?

                Scuze ca dezgrop topicul, dar poate pot fi de ajutor:

                Am fost respins la IDENTIFICARE pentru bullbar...asa ca banuiesc ca si la ITP e fix aceeasi poveste.
                Mentionez ca e bullbar de bun simt...nici macar nu acopera farurile...

                Comentariu


                • #9
                  Re: Cat de mult se poate modifica pentru offroad o masina stock dar sa ramana absolventa de ITP?

                  Postat în original de Gameness Vezi post
                  Scuze ca dezgrop topicul, dar poate pot fi de ajutor:

                  Am fost respins la IDENTIFICARE pentru bullbar...asa ca banuiesc ca si la ITP e fix aceeasi poveste.
                  Mentionez ca e bullbar de bun simt...nici macar nu acopera farurile...
                  masina e importata din afara sau este inmatriculata in romania?
                  The Climber - V6 4runner 1st gen. on 31x11.5x15 TSL SX, T-Max 9500
                  4x4MANIA is where we are !!!
                  “ It doesn't matter how slowly you go, as long as you don't stop. ” — Confucius.

                  Comentariu


                  • #10
                    Re: Cat de mult se poate modifica pentru offroad o masina stock dar sa ramana absolventa de ITP?

                    Este inmatriculata in RO este o Feroza de pe forum, da bullbarul jos, s-au luat de el pentru ca alt motiv nu au avut.Posibil sa se uite si la gpl (ca parca ai montat) acolo o sa zica ca intre usa de la portbagaj si butelie nu sunt x cm.
                    Ultima editare de Caphonne; 07.sep.2015, 11:47.
                    Dacia Duster 4x4
                    Daihatsu Feroza ''Facocerul gurmand'' 1.6 16V.

                    Comentariu


                    • #11
                      Re: Cat de mult se poate modifica pentru offroad o masina stock dar sa ramana absolventa de ITP?

                      Dau jos ala...
                      Gpl am pus secvential...masurate distantele dupa normativele lor.Le fac mega scandal daca imi cauta motive inexistente...

                      Comentariu


                      • #12
                        Re: Cat de mult se poate modifica pentru offroad o masina stock dar sa ramana absolventa de ITP?

                        io zic sa nu iti bati capul. pune tu ce vrei pe masina , nu are nimeni treaba ta. RAR-ul opreste numa Dacii vechi si camioane. Nu are el treaba gipurilor.
                        Nissan Terrano R20 Panzer II BFG MT
                        Nissan Patrol Y61 Panzer IV BFG MT
                        Natura si aventura

                        Comentariu


                        • #13
                          Re: Cat de mult se poate modifica pentru offroad o masina stock dar sa ramana absolventa de ITP?

                          Postat în original de Irod Vezi post
                          io zic sa nu iti bati capul. pune tu ce vrei pe masina , nu are nimeni treaba ta. RAR-ul opreste numa Dacii vechi si camioane. Nu are el treaba gipurilor.
                          ba sa stii ca am fost oprit de 2 echipaze de politie + rar si mi-au spus ca de la distanta au vazut ca is cam mari rotile : dar acum ma pot opri ca le am trecute in carte ...in rest de bara fata nu s-au legat nici de proiectoare , nici de roofrack....doar de roti , dar m-au lasat fara amenda cu conditia sa le trec in 7 zile in carte si le-am trecut
                          Natural Disaster Response Operations

                          Comentariu


                          • #14
                            Re: Cat de mult se poate modifica pentru offroad o masina stock dar sa ramana absolventa de ITP?

                            33 urile li sa parut mari la ochi? ca mie mi se pare ca vin normal pe Patrol. In cate zile ai reusit sa le pui in carte? ai dat ceva cadou sau a mers pe normal?
                            Nissan Terrano R20 Panzer II BFG MT
                            Nissan Patrol Y61 Panzer IV BFG MT
                            Natura si aventura

                            Comentariu


                            • #15
                              Buna seara. Referitor la roof rack.. Am un G class si vreau sa mi montez unul.
                              Sunt ceva limitari sau restricții in sensul asta pentru roof rack ?
                              Trebuie sa fie omologate..? sau??
                              Mulțumesc
                              Ultima editare de Petrus; 27.dec.2020, 11:04.

                              Comentariu

                              Procesare...
                              X

                              Sqreen | Runtime Application Protection