Anunț

Adună
Nici un anunț încă.

Dezavantaje suspensii independente fata de puntea rigida

Adună
X
 
  • Filtrează
  • Ora
  • Arată
Curăță tot
postări noi

  • Dezavantaje suspensii independente fata de puntea rigida

    Salut,

    Am o intrebare de incepator , destul de banala cred, dar nu am gasit un raspuns la obiect desi am cautat
    pe forum. Daca exista vreun topic despre lucrul acesta, imi cer scuze si rog pe admin sa il stearga pe acesta.

    Deci intrebarea mea este : de ce suspensiile independente pe fata sunt mai slab cotate pentru o masina de teren in off road?
    Am inteles ca asta e o slabiciune mare in off road, si nu am inteles exact de ce.
    Eu am Nissan Terrano si toti de pe aici zic ca nu e chiar masina de teren, una din cauze fiind ca puntea fata nu e rigida.
    Din ce am citit pe forum si in alte parti, stabilitatea e mai mare cu suspensiile independente si asta mie mi se pare a fi un avantaj mare la off road.
    Iar dezavantaj am inteles ar fi ca nu sunt fiabile.
    Inafara de faptul ca nu este fiabila off road, ce dezavantaje de ordin tehnic mai sunt?
    Sau ce alte limitari impune acest tip de punte si face ca masinile fara punte fata rigida sa nu fie considerate destul de capabile off road?

    Multumesc
    Ultima editare de turdeanu; 15.feb.2018, 13:17.

  • #2
    Re: Dezavantaje suspensii independente fata de puntea rigida

    se compara mere cu pere, nu exista una mai buna decat alta la modul absolut. fiecare are plusuri si minusuri, atat on cat si off road.

    Comentariu


    • #3
      Re: Dezavantaje suspensii independente fata de puntea rigida

      Multumesc pentru raspuns.
      Poate n-am fost destul de clar. Imi cer scuze. Ma intereseaza strict off road (am completat acum si in prima postare, ca sa fie mai clar)
      De ce suspensiile independente pe fata nu sunt asa bine cotate ca cele rigide in off road
      si care sunt limitarile off road ale suspensiilor independente pe fata.

      Deci @rbr daca sti ceva dezavantaje ale suspensiilor independente pe fata in off road, ai putea te rog sa le scri aici
      ca ai zis ca sunt plusuri si minusuri De fapt asta era rugamintea mea , fiindca banuiam ca sunt , dar nu stiam care, de aceea am intrebat pe forum . Multumesc.
      Ultima editare de turdeanu; 15.feb.2018, 12:41.

      Comentariu


      • #4
        Re: Dezavantaje suspensii independente fata de puntea rigida

        Ma bag si eu in discutie fara a avea pretentia ca stiu prea multe...
        Strict legat de offroad, daca nu ai muntele in spatele curtii, ai destul de mers pana la locul de joaca - deci ar fi buna o viteza de croaziera mai mare. Confortul la puntea cu suspensii independente e peste cel oferit de puntea fixa. Asta ar fi un plus.
        Minusuri eu vad 2 rapid:
        - mult mai multe piese care se pot uza (bucse pivoti capete de bara ...)
        - flex maxim mult mai mic decat la cel posibil de obtinut la puntea fixa.

        Pe de alta parte am tot atarnat in ultima vreme pe youtube la australieni si am vazut mai multe masini cu suspensie indepenta fata care fac lucruri la care eu as ezita sa le fac cu Patrolul (problema e la piesa dintre volan si scaun nu la masina :) ). Si am vazut si Isuzu pickup si Ford Ranger si Toyota Hilux care sunt folosite ca masini de expeditie si merg pe trasee care au si parti mai nasoale. Tot acolo in schimb am vazut ca ei daca pot ocoli un loc mai periculos sau mai greu, il ocolesc, exact din considerentul ca nu vor sa afecteze grav masina.

        Asa ca trebuie sa te hotarasti la ce vrei sa folosesti masina si dupa, multe se vor clarifica.

        LE: daca prin comparatie ar trebui sa merg cu @rbr intr-un loc de campare la vreo 200km, ori as pleca eu cu 1 ora mai repede, ori m-ar apuca sughitul de la urarile lui de bine ca tre sa mearga cu 90km/ora
        Ultima editare de opinion; 15.feb.2018, 12:47.
        Too much of a good thing can be wonderful.

        Comentariu


        • #5
          Re: Dezavantaje suspensii independente fata de puntea rigida

          La rigida e mai usor de inaltat, ca sa poti pune roti mai mari.
          De obicei cutia diferemtialului e mai sus la masina cu brate, deci ai capacitate de trecere mai buna la aceeasi dimensiune a rotii.
          www.georgei23.com

          Comentariu


          • #6
            Re: Dezavantaje suspensii independente fata de puntea rigida

            Postat în original de opinion Vezi post
            Asa ca trebuie sa te hotarasti la ce vrei sa folosesti masina si dupa, multe se vor clarifica.

            Eu as vrea sa cresc capacitatile de off road ale Terrano-ului meu. Am vazut ca Patrolul este un etalon de masina buna in off road. Iar Terrano este foarte slab cotata. Primul lucru m-am gandit ca pot sa pun diferential blocabil si pe Terrano, dar nu am inteles exact de ce este asa importanta puntea rigida pe fata.
            Si acum ma gandeam daca ar fi mai bine sa imi schimb Terrano cu un Patrol, sau mi-ar ajunge sa pun diferential blocabil pe spate la Terrano ca sa inceapa sa semene cu Patrolul, asta era scopul intrebarii mele.

            Multumesc tuturor pentru raspunsuri.

            Comentariu


            • #7
              Re: Dezavantaje suspensii independente fata de puntea rigida

              în primul rând trebuie să definești ce inseamnă offroad:
              -plimbare pe forestiere sau
              -competiții

              pe urmă te gândești dacă ai nevoie tot timpul de aceeași gardă la sol sau ai nevoie de viteză și confort

              pe urmă vezi dacă vrei și poți face modificări tehnice la mașină (rapoarte, blocanți etc)
              www.calauzaoffroad.ro/

              Comentariu


              • #8
                Re: Dezavantaje suspensii independente fata de puntea rigida

                Nu ma refer la competitii.
                Dar sunt forestiere destul de greu de strabatut, am ramas impotmolit de multe ori
                cu anvelope noi MT. Pe drumuri de astea m-ar interesa sa pot iesi cat mai usor si sa nu mai raman impotmolit.
                (sa pot iesi fara troliere tot la doi pasi).

                Si intrebarea mea era cu ce ma ajuta puntea rigida strict tehnic in off road ?
                (am aflat deja unele avantaje si dezavantaje din raspunsurile anterioare)

                Alte intrebari adiacente ce decurg din asta:
                Puntea rigida fata face diferenta intre Patrol si Terrano (cu diferential pe spate)?
                Ca motorul si cuplul este cam la fel. Terrano este mult mai usor.
                Sau de ce Patrolul este asa bine cotat fata de Terrano?
                Mersi.
                Ultima editare de turdeanu; 15.feb.2018, 14:05.

                Comentariu


                • #9
                  Re: Dezavantaje suspensii independente fata de puntea rigida

                  Din proprie experienata vitara vs jimny:
                  -la vitara am spart grupul fata, rupt planetare, pivoti
                  -la jimny... nici o sansa

                  Acelasi stil de mers, in plus, la puntea fixa ai flex mai bun.

                  Comentariu


                  • #10
                    Re: Dezavantaje suspensii independente fata de puntea rigida

                    Postat în original de turdeanu Vezi post
                    Nu ma refer la competitii.
                    Dar sunt forestiere destul de greu de strabatut, am ramas impotmolit de multe ori
                    cu anvelope noi MT. Pe drumuri de astea m-ar interesa sa pot iesi cat mai usor si sa nu mai raman impotmolit.
                    (sa pot iesi fara troliere tot la doi pasi).

                    Si intrebarea mea era cu ce ma ajuta puntea rigida strict tehnic in off road ?
                    (am aflat deja unele avantaje si dezavantaje din raspunsurile anterioare)

                    Alte intrebari adiacente ce decurg din asta:
                    Puntea rigida fata face diferenta intre Patrol si Terrano (cu diferential pe spate)?
                    Ca motorul si cuplul este cam la fel. Terrano este mult mai usor.
                    Sau de ce Patrolul este asa bine cotat fata de Terrano?
                    Mersi.
                    Nu o sa mai ramai in acelasi locuri, dar tot poti sa ramai impotmolit. Pui roti mai mari si eventual alta suspensie, o sa treci mai departe, dar ghici ce, tot o sa ai posibilitati de impotmolire.
                    Too much of a good thing can be wonderful.

                    Comentariu


                    • #11
                      Re: Dezavantaje suspensii independente fata de puntea rigida

                      Postat în original de opinion Vezi post
                      Nu o sa mai ramai in acelasi locuri, dar tot poti sa ramai impotmolit. Pui roti mai mari si eventual alta suspensie, o sa treci mai departe, dar ghici ce, tot o sa ai posibilitati de impotmolire.
                      Pai sunt convins de asta, dar pe principiul asta nu se mai inventau masinile de teren.

                      As putea merge cu Loganul, ii pun troliu , ma troliez la fiecare groapa si
                      pana la urma ajung unde ajunge si ditamai masina de teren.
                      (Bine, pe langa troliu imi iau si niste piese de schimb si un mecanic)

                      Comentariu


                      • #12
                        Re: Dezavantaje suspensii independente fata de puntea rigida

                        Marele castig al puntii rigide este paralelismul rotilor, din asta rezultand o solicitare "minima" a planetarelor.
                        La suspensia idependenta, rotile lucreaza (cum altfel?), independent,
                        deci vor fi multe situatii cand vor fi in "V", planetara se suprasolicita si se rupe, in caz ca nu cedeaza ceva in grup.
                        Dar sigur vor veni cu lamuriri suplimentare extrem de binevenite si necesare inginerii mecanici @luigiparsu,@cos si altii.

                        Comentariu


                        • #13
                          Re: Dezavantaje suspensii independente fata de puntea rigida

                          Multumesc tuturor pentru raspunsuri.
                          Scriu la final o concluzie trasa de mine (adica ce am inteles eu )
                          in urma postarilor voastre in caz ca cineva e interesat si nu are timp sa citeasca tot topicul

                          Dezavantajele suspensiei independente in off road:
                          1. suspensia independenta este cumva improprie pentru off road (mediu spre extrem).
                          Pentru ca nu e facuta sa reziste solicitarilor specifice si prin urmare se cam face praf
                          chiar si la un off road mediu.
                          2. masina este mai greu de inaltat pentru a pune roti mai mari si a castiga garda la sol.
                          3. flexare slaba

                          Ca avantaje nu am retinut nimic.

                          Comentariu


                          • #14
                            Re: Dezavantaje suspensii independente fata de puntea rigida

                            Postat în original de turdeanu Vezi post
                            Multumesc tuturor pentru raspunsuri.
                            Scriu la final o concluzie trasa de mine (adica ce am inteles eu )
                            in urma postarilor voastre in caz ca cineva e interesat si nu are timp sa citeasca tot topicul

                            Dezavantajele suspensiei independente in off road:
                            1. suspensia independenta este cumva improprie pentru off road (mediu spre extrem).
                            Pentru ca nu e facuta sa reziste solicitarilor specifice si prin urmare se cam face praf
                            chiar si la un off road mediu.
                            2. masina este mai greu de inaltat pentru a pune roti mai mari si a castiga garda la sol.
                            3. flexare slaba

                            Ca avantaje nu am retinut nimic.
                            Ca avantaj, la aceeasi marime de roata, la independenta ai garda mai mare, deci capacitate de trecere mai mare
                            4x4MANIA is where we are !!!

                            Comentariu


                            • #15
                              Re: Dezavantaje suspensii independente fata de puntea rigida

                              Alte avantaje la independenta:
                              -ajungi mai comod pana la munte.
                              -ai siguranta mai mare pe sosea...nu afli ce e ala “woblaj”..sau flencaneala rotilor
                              www.georgei23.com

                              Comentariu

                              Procesare...
                              X

                              Sqreen | Runtime Application Protection