Anunț

Adună
Nici un anunț încă.

Intre troliu si cablu! Problema

Adună
X
 
  • Filtrează
  • Ora
  • Arată
Curăță tot
postări noi

  • Intre troliu si cablu! Problema

    Buna Ziua!

    Stiu ca poate intrebarea mea vi se pare deplasata sau ciudata, insa din pacate nu prea am multa experienta in acest domeniu.

    Ieri am reusit sa rup urechea ce este atasata cablului de otel, care se prinde la troliu.

    Problema este ca nu stiu nici cum se numeste acea bucata, de aceea va intreb pe dvs, atasand si o poza unde explic despre ce este vorba.

    De asemenea vi-as fi recunoscator daca mi-ati spune cum s-ar putea repara, cat ar costa, si de unde achizitionez acea piesa.

    Precizez ca troliul functioneaza perfect, este un troliu auto de 13000 lb, doar ca s-a rupt acea urechiusa.

    Si o alta intrebare ar fi..credeti ca este necesar sa cumpar un alt cablu nou pt acest lucru? Eu sper ca se poate repara acea chestie!

    Va multumesc mult si vi-as fi foarte recunoscator daca m-ati ajuta, si va rog sa ma scuzati poate pentru simplitatea intrebarii!

    Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	cablu-troliu-auto-9-5mm-c5cae18735750e250b-800-600-1-95-1.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	146,0 KB 
ID:	1028664
    Ultima editare de romanasu; 03.ian.2015, 00:00.

  • #2
    Re: Intre troliu si cablu! Problema

    Nici vorba de achizitionat alt cablu. poti sertiza si un papuc electric mai mare in locul celui pierdut. intrebarea e cum ai reusit sa il rupi, pt ca in timpul utilizarii troliului, nu trrebuie sa desfasori niciodata cablul la maxim.Papuc gasesti si la magazinele gen Dedeman,Bricostore,etc. cu sertizatul mai greu, daca nu, ciocan.
    Ultima editare de PYZ; 03.ian.2015, 00:09.

    Comentariu


    • #3
      Re: Intre troliu si cablu! Problema

      Va multumesc mult!

      Acuma am aflat si eu cum se numeste, dupa mai multe cautari pe google Nu e bine sa nu ai cunostinte in domeniul acesta :))

      Si credeti ca s-ar putea doar cu ciocanul?

      Cum l-am rupt? Cablul s-a incalcit dupa tambur, si incercand sa il descalcesc, legand cablul dupa un copac..,am reusit sa rup mai repede acel papuc decat tot ce era pe acolo :D

      Teoretic am scapat foarte ieftin, acuma sa vedem cu practica cum o sa stam :))

      Oricum, va multumesc tare mult pentru raspuns si pt promptitudinea de care ati dat dovada!

      Comentariu


      • #4
        Re: Intre troliu si cablu! Problema

        Cum s-a rupt , l-ai derulat de tot fara sa lasi cele 5-8 spire obligatorii sau s-a forfecat in timpul strangerii ?

        Ultimii doi metri de cablu sunt marcate ( vopsite ) la unele trolii pentru a evidentia sfarsitul lungimii utile - cand apare marcajul ( portiunea de cablu colorat ) nu mai scoti cablul .

        Daca gasesti un papuc potrivit - ar trebui sa fie varianta mica a unuia de 25 mmp ( cum sunt pentru bornele de baterie auto , cei industriali sunt prea mari ) il poti cositori ca inlocuire la sertizare . Atentie sa nu folosesti mai lult cositor decat e necesar ca se rigidiazeaza ceva mai mult din cablu inca 3-4 cm si nu se mai aseaza bine pe tambur .Operatia se poate face usor si simplu chiar si la aragaz in lipsa unei lampi cu butelie (de instalator sanitar ) , cu decapant obisnuit , cablul e zincat si nu sunt probleme deosebite .
        Ultima editare de cos; 03.ian.2015, 00:33.
        ... sa fim corecti pana la capat !
        Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

        Comentariu


        • #5
          Re: Intre troliu si cablu! Problema

          Va multumesc tare mult pentru informatii! Imi sunt foarte utile! Azi am sa incerc una dintre aceste variante si va voi anunta!

          Data viitoare voi avea mai mare grija :(

          Comentariu


          • #6
            Re: Intre troliu si cablu! Problema

            Sau varianta ciobaneasca (ce as face eu in padure daca as pati cheastia asta) despletesti cablul cativa centimetri si legi la capat doua spire/infasurari intre ele sau cum se numesc acele fire mai subtiri care formeaza cablul (sau pur si simplu faci o bucla din sarma), apoi agati de acel carlig de pe tambur si infasori cablul cu ajutorul troliului cateva spire cu grija si este bun de treaba. Pentru a evita asemenea evenimente vopseste ultimul metru de cablu sia stfel vezi cand este apropae de capat (la al meu ultima portiune este rosie dar o singura data am vazut-o pentru ca mai am cateva sufe prin masina in caz ca nu ajunge cablul). Acel carlig de la capat este doar pentru a putea infasura cablul pe tambur la montare sau cand il dai jos, in rest nu are nici o treaba cu functionarea troliului.
            "Majoritatea oamenilor se tem atat de mult sa piarda ceva
            incat toata viata au grija sa nu aiba ce sa piarda."

            Comentariu


            • #7
              Re: Intre troliu si cablu! Problema

              poti sa-l si sudezi de tambur, dar o sa fie mai greu sa-l dai jos la schimbare.
              The Climber - V6 4runner 1st gen. on 31x11.5x15 TSL SX, T-Max 9500
              4x4MANIA is where we are !!!
              “ It doesn't matter how slowly you go, as long as you don't stop. ” — Confucius.

              Comentariu


              • #8
                Re: Intre troliu si cablu! Problema

                Nu prea poti sa-l sudezi corect ... e din impletitura si astfel ai doua rezultate posibile - se sudeaza mai putin de jumatate din fire si restul isi fac
                de cap in mod salbatic la prima tragere ... in cazul fericit ..., sau daca esti un maestru al TIG formezi inainte un cap comun la toate toroanele componente si apoi sudezi capul astfel format de tambur . In nici un caz nu merita incercat daca nu esti in disperare de cauza ... din cauze disperate ... oricum nu tine la derulare totala si tot trebuie mentinute ultimele minim 5 spire pe tambur . O metoda de siguranta este sa faci o matisare ( bobinare cu sarma ) intre spira 5 si 6 - cablul se opreste din derulare la matisarea respectiva .

                Mai e si metoda mai buna care permite derularea si la ultima spira si totusi sa reziste fara smulgerea cablului , dar implica ceva modificari pe tambur .
                ... sa fim corecti pana la capat !
                Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

                Comentariu


                • #9
                  Re: Intre troliu si cablu! Problema

                  Mai exista si metoda strangerii cu surub ,uzitata la tamburii de macarale si care am gasit-o si la warn , se insereaza in tambur transversal o teava prin care se introduce capatul cablului alamit cca 15-20 mm pastrandu-se diametrul , si se strange cu un surub ( sau 2 daca vrei sa tragi direct) !
                  Metoda necesita demontarea tamburului si ceva cunostinte de lacatuserie-mecanica +o bormasina sau o freza ..
                  VIATA-I GREA DAR TRECE !!!

                  Comentariu


                  • #10
                    Re: Intre troliu si cablu! Problema

                    Postat în original de cos Vezi post
                    Nu prea poti sa-l sudezi corect ... e din impletitura si astfel ai doua rezultate posibile - se sudeaza mai putin de jumatate din fire si restul isi fac
                    de cap in mod salbatic la prima tragere ... in cazul fericit ..., sau daca esti un maestru al TIG formezi inainte un cap comun la toate toroanele componente si apoi sudezi capul astfel format de tambur . In nici un caz nu merita incercat daca nu esti in disperare de cauza ... din cauze disperate ... oricum nu tine la derulare totala si tot trebuie mentinute ultimele minim 5 spire pe tambur . O metoda de siguranta este sa faci o matisare ( bobinare cu sarma ) intre spira 5 si 6 - cablul se opreste din derulare la matisarea respectiva .

                    Mai e si metoda mai buna care permite derularea si la ultima spira si totusi sa reziste fara smulgerea cablului , dar implica ceva modificari pe tambur .
                    Marius Lupu (sau Oresti, e neclar care din ei ) a sudat un cablu pe un 16.5ti si a mers si a tinut fara probleme. a fost dat jos la flex si cred ca aia tinea si in sarcina. daca as fi avut troliu pe cablu, asta faceam, sudam 1/2 de spira pe tambur. la plasma n-am ce suda.
                    The Climber - V6 4runner 1st gen. on 31x11.5x15 TSL SX, T-Max 9500
                    4x4MANIA is where we are !!!
                    “ It doesn't matter how slowly you go, as long as you don't stop. ” — Confucius.

                    Comentariu


                    • #11
                      Re: Intre troliu si cablu! Problema

                      Eu l-am avut sudat dintotdeauna... mai exact vreo 3 ani jumate, cat m-a tinut Horn-ul de 12,5. Cred ca tamburul trebuia sa aiba un surub ceva.. dar nu avea nimic, asa ca am sudat sufa de el. Am sudat cablul cand l-am rulat prima data, apoi cand am scurtat sufa, apoi cand am inlocuit sufa.. etc. Nu am avut nici o problema.

                      Comentariu


                      • #12
                        Re: Intre troliu si cablu! Problema

                        da nu e mai simplu sa schimbati cablul metalic cu plasma :) si atunci acea ureche de fixare de cele mai multe ori e din aluminiu :) si nu e nevoie s ail sudezi,merge cu un surub de metric 4 sau 6 cred care se infileteaza 3-4 spire in tambur :)

                        Comentariu


                        • #13
                          Re: Intre troliu si cablu! Problema

                          OK , sudata ... din pacate nu e deloc ok ... nici pe departe , daca cumva sperati sa tina pana la ultima spira . E mai simplu si mai rapid decat fosgaiala cu urechea sertizata , surub etc ... dar doar atat ... in rest doar face acelasi lucru - tine capatul cablului prins pe tambur , in nici un caz nu tragi de sudura aia ca face mare buba - poc .
                          ... sa fim corecti pana la capat !
                          Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

                          Comentariu


                          • #14
                            Re: Intre troliu si cablu! Problema

                            pai daca ajungi sa tragi cu troliul in tensiune e total contrar regulilor si recomandarilor de utilizare :) eu am facut greseala asta si am indoit un tambur,asa,noroc ca nu am stricat si altele :)

                            Comentariu


                            • #15
                              Re: Intre troliu si cablu! Problema

                              Postat în original de KAROLOKW Vezi post
                              da nu e mai simplu sa schimbati cablul metalic cu plasma :) si atunci acea ureche de fixare de cele mai multe ori e din aluminiu :) si nu e nevoie s ail sudezi,merge cu un surub de metric 4 sau 6 cred care se infileteaza 3-4 spire in tambur :)
                              la troliile care au frina in tambur sa pui tu plasma dar... e bine ca se face un mare bloc sudat
                              The Climber - V6 4runner 1st gen. on 31x11.5x15 TSL SX, T-Max 9500
                              4x4MANIA is where we are !!!
                              “ It doesn't matter how slowly you go, as long as you don't stop. ” — Confucius.

                              Comentariu

                              Procesare...
                              X

                              Sqreen | Runtime Application Protection