Sari la conținut
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Intre troliu si cablu! Problema


romanasu

Postări Recomandate

Buna Ziua!

 

Stiu ca poate intrebarea mea vi se pare deplasata sau ciudata, insa din pacate nu prea am multa experienta in acest domeniu.

 

Ieri am reusit sa rup urechea ce este atasata cablului de otel, care se prinde la troliu.

 

Problema este ca nu stiu nici cum se numeste acea bucata, de aceea va intreb pe dvs, atasand si o poza unde explic despre ce este vorba.

 

De asemenea vi-as fi recunoscator daca mi-ati spune cum s-ar putea repara, cat ar costa, si de unde achizitionez acea piesa.

 

Precizez ca troliul functioneaza perfect, este un troliu auto de 13000 lb, doar ca s-a rupt acea urechiusa.

 

Si o alta intrebare ar fi..credeti ca este necesar sa cumpar un alt cablu nou pt acest lucru? Eu sper ca se poate repara acea chestie!

 

Va multumesc mult si vi-as fi foarte recunoscator daca m-ati ajuta, si va rog sa ma scuzati poate pentru simplitatea intrebarii!

 

cablu-troliu-auto-9-5mm-c5cae18735750e250b-800-600-1-95-1.jpg.9523ee61f29e4a85794a938fb252e823.jpg

Editat de romanasu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Intre troliu si cablu! Problema

 

Nici vorba de achizitionat alt cablu. poti sertiza si un papuc electric mai mare in locul celui pierdut. intrebarea e cum ai reusit sa il rupi, pt ca in timpul utilizarii troliului, nu trrebuie sa desfasori niciodata cablul la maxim.Papuc gasesti si la magazinele gen Dedeman,Bricostore,etc. cu sertizatul mai greu, daca nu, ciocan.

Editat de PYZ
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Intre troliu si cablu! Problema

 

Va multumesc mult!

 

Acuma am aflat si eu cum se numeste, dupa mai multe cautari pe google :grin: Nu e bine sa nu ai cunostinte in domeniul acesta :))

 

Si credeti ca s-ar putea doar cu ciocanul?

 

Cum l-am rupt? Cablul s-a incalcit dupa tambur, si incercand sa il descalcesc, legand cablul dupa un copac..,am reusit sa rup mai repede acel papuc decat tot ce era pe acolo :D

 

Teoretic am scapat foarte ieftin, acuma sa vedem cu practica cum o sa stam :))

 

Oricum, va multumesc tare mult pentru raspuns si pt promptitudinea de care ati dat dovada!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Intre troliu si cablu! Problema

 

Cum s-a rupt , l-ai derulat de tot fara sa lasi cele 5-8 spire obligatorii sau s-a forfecat in timpul strangerii ?

 

Ultimii doi metri de cablu sunt marcate ( vopsite ) la unele trolii pentru a evidentia sfarsitul lungimii utile - cand apare marcajul ( portiunea de cablu colorat ) nu mai scoti cablul .

 

Daca gasesti un papuc potrivit - ar trebui sa fie varianta mica a unuia de 25 mmp ( cum sunt pentru bornele de baterie auto , cei industriali sunt prea mari ) il poti cositori ca inlocuire la sertizare . Atentie sa nu folosesti mai lult cositor decat e necesar ca se rigidiazeaza ceva mai mult din cablu inca 3-4 cm si nu se mai aseaza bine pe tambur .Operatia se poate face usor si simplu chiar si la aragaz in lipsa unei lampi cu butelie (de instalator sanitar ) , cu decapant obisnuit , cablul e zincat si nu sunt probleme deosebite .

Editat de cos

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Intre troliu si cablu! Problema

 

Sau varianta ciobaneasca (ce as face eu in padure daca as pati cheastia asta) despletesti cablul cativa centimetri si legi la capat doua spire/infasurari intre ele sau cum se numesc acele fire mai subtiri care formeaza cablul (sau pur si simplu faci o bucla din sarma), apoi agati de acel carlig de pe tambur si infasori cablul cu ajutorul troliului cateva spire cu grija si este bun de treaba. Pentru a evita asemenea evenimente vopseste ultimul metru de cablu sia stfel vezi cand este apropae de capat (la al meu ultima portiune este rosie dar o singura data am vazut-o pentru ca mai am cateva sufe prin masina in caz ca nu ajunge cablul). Acel carlig de la capat este doar pentru a putea infasura cablul pe tambur la montare sau cand il dai jos, in rest nu are nici o treaba cu functionarea troliului.

"Majoritatea oamenilor se tem atat de mult sa piarda ceva

incat toata viata au grija sa nu aiba ce sa piarda."

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Intre troliu si cablu! Problema

 

poti sa-l si sudezi de tambur, dar o sa fie mai greu sa-l dai jos la schimbare. :wink:

The Climber - V6 4runner 1st gen. on 31x11.5x15 TSL SX, T-Max 9500

4x4MANIA is where we are !!!

“ It doesn't matter how slowly you go, as long as you don't stop. ” — Confucius.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Intre troliu si cablu! Problema

 

Nu prea poti sa-l sudezi corect ... e din impletitura si astfel ai doua rezultate posibile - se sudeaza mai putin de jumatate din fire si restul isi fac

de cap in mod salbatic la prima tragere ... in cazul fericit ..., sau daca esti un maestru al TIG formezi inainte un cap comun la toate toroanele componente si apoi sudezi capul astfel format de tambur . In nici un caz nu merita incercat daca nu esti in disperare de cauza ... din cauze disperate ... oricum nu tine la derulare totala si tot trebuie mentinute ultimele minim 5 spire pe tambur . O metoda de siguranta este sa faci o matisare ( bobinare cu sarma ) intre spira 5 si 6 - cablul se opreste din derulare la matisarea respectiva .

 

Mai e si metoda mai buna care permite derularea si la ultima spira si totusi sa reziste fara smulgerea cablului , dar implica ceva modificari pe tambur .

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Intre troliu si cablu! Problema

 

Mai exista si metoda strangerii cu surub ,uzitata la tamburii de macarale si care am gasit-o si la warn , se insereaza in tambur transversal o teava prin care se introduce capatul cablului alamit cca 15-20 mm pastrandu-se diametrul , si se strange cu un surub ( sau 2 daca vrei sa tragi direct) !

Metoda necesita demontarea tamburului si ceva cunostinte de lacatuserie-mecanica +o bormasina sau o freza ..

VIATA-I GREA DAR TRECE !!!:ypu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Intre troliu si cablu! Problema

 

Nu prea poti sa-l sudezi corect ... e din impletitura si astfel ai doua rezultate posibile - se sudeaza mai putin de jumatate din fire si restul isi fac

de cap in mod salbatic la prima tragere ... in cazul fericit ..., sau daca esti un maestru al TIG formezi inainte un cap comun la toate toroanele componente si apoi sudezi capul astfel format de tambur . In nici un caz nu merita incercat daca nu esti in disperare de cauza ... din cauze disperate ... oricum nu tine la derulare totala si tot trebuie mentinute ultimele minim 5 spire pe tambur . O metoda de siguranta este sa faci o matisare ( bobinare cu sarma ) intre spira 5 si 6 - cablul se opreste din derulare la matisarea respectiva .

 

Mai e si metoda mai buna care permite derularea si la ultima spira si totusi sa reziste fara smulgerea cablului , dar implica ceva modificari pe tambur .

 

Marius Lupu (sau Oresti, e neclar care din ei :grin:) a sudat un cablu pe un 16.5ti si a mers si a tinut fara probleme. a fost dat jos la flex si cred ca aia tinea si in sarcina. daca as fi avut troliu pe cablu, asta faceam, sudam 1/2 de spira pe tambur. la plasma n-am ce suda.

The Climber - V6 4runner 1st gen. on 31x11.5x15 TSL SX, T-Max 9500

4x4MANIA is where we are !!!

“ It doesn't matter how slowly you go, as long as you don't stop. ” — Confucius.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Intre troliu si cablu! Problema

 

Eu l-am avut sudat dintotdeauna... mai exact vreo 3 ani jumate, cat m-a tinut Horn-ul de 12,5. Cred ca tamburul trebuia sa aiba un surub ceva.. dar nu avea nimic, asa ca am sudat sufa de el. Am sudat cablul cand l-am rulat prima data, apoi cand am scurtat sufa, apoi cand am inlocuit sufa.. etc. Nu am avut nici o problema.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Intre troliu si cablu! Problema

 

da nu e mai simplu sa schimbati cablul metalic cu plasma :) si atunci acea ureche de fixare de cele mai multe ori e din aluminiu :) si nu e nevoie s ail sudezi,merge cu un surub de metric 4 sau 6 cred care se infileteaza 3-4 spire in tambur :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Intre troliu si cablu! Problema

 

OK , sudata ... din pacate nu e deloc ok ... nici pe departe , daca cumva sperati sa tina pana la ultima spira . E mai simplu si mai rapid decat fosgaiala cu urechea sertizata , surub etc ... dar doar atat ... in rest doar face acelasi lucru - tine capatul cablului prins pe tambur , in nici un caz nu tragi de sudura aia ca face mare buba - poc .

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Intre troliu si cablu! Problema

 

pai daca ajungi sa tragi cu troliul in tensiune e total contrar regulilor si recomandarilor de utilizare :) eu am facut greseala asta si am indoit un tambur,asa,noroc ca nu am stricat si altele :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Intre troliu si cablu! Problema

 

da nu e mai simplu sa schimbati cablul metalic cu plasma :) si atunci acea ureche de fixare de cele mai multe ori e din aluminiu :) si nu e nevoie s ail sudezi,merge cu un surub de metric 4 sau 6 cred care se infileteaza 3-4 spire in tambur :)

 

la troliile care au frina in tambur sa pui tu plasma :daisazacaji5: dar... e bine ca se face un mare bloc sudat :grin:

The Climber - V6 4runner 1st gen. on 31x11.5x15 TSL SX, T-Max 9500

4x4MANIA is where we are !!!

“ It doesn't matter how slowly you go, as long as you don't stop. ” — Confucius.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Intre troliu si cablu! Problema

 

la troliile care au frina in tambur sa pui tu plasma :daisazacaji5: dar... e bine ca se face un mare bloc sudat :grin:

 

pai eu am pus si chiar asa am :) un Tmax PEW 9500 dar prima parte a plasmei este infasurata intr-un manson dintr-o alta impletitura ca aia de centura care protejeaza la temperatura sufa de tambur,cred ca e pe o lungime de vreo 2-3 metri ca infasurata pe tambur prima spira e toata cu protectie :)

merge daca nu folosesti troliu in regim barbar vreo 3 ore continuu :) dupa nu garantez :)

pe mine ma tinut chiar recent la solicitari cam 1,5 ore continuu de troliere/ recuperare si nu sa topit nimic nici macar protectia...

dar eu il folosesc doar ocazional si in scop recreativ :):):)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Intre troliu si cablu! Problema

 

pai eu am pus si chiar asa am :) un Tmax PEW 9500 dar prima parte a plasmei este infasurata intr-un manson dintr-o alta impletitura ca aia de centura care protejeaza la temperatura sufa de tambur,cred ca e pe o lungime de vreo 2-3 metri ca infasurata pe tambur prima spira e toata cu protectie :)

merge daca nu folosesti troliu in regim barbar vreo 3 ore continuu :) dupa nu garantez :)

pe mine ma tinut chiar recent la solicitari cam 1,5 ore continuu de troliere/ recuperare si nu sa topit nimic nici macar protectia...

dar eu il folosesc doar ocazional si in scop recreativ :):):)

 

 

asa e si la mine, tot PEW9500. tot cu protectie. doar ca daca iei plasma separat, trebuie sa iei si protectia.

The Climber - V6 4runner 1st gen. on 31x11.5x15 TSL SX, T-Max 9500

4x4MANIA is where we are !!!

“ It doesn't matter how slowly you go, as long as you don't stop. ” — Confucius.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Intre troliu si cablu! Problema

 

Asta e un alt aspect.... multa lume crede ca mansonul ala este pe post de sufa de copac slp

 

@Cos, dupa vreo 3 ani jumate ce sa zic... ok sau nu, eu nu am avut probleme! Bineinteles ca la trolieri mai lasam cel putin un rand de spire pe tambur, daca era necesar completam cu o sufa lunga de 15m.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Intre troliu si cablu! Problema

 

Asa si trebuie , ca te scuteste de multa durere si mult suspin .

 

Uite asa e la mine , ce ziceam mai sus ca se poate scoate si pana la ultima spira si tot ramane agatat in tambur .

1830159255_IMG_0509(Medium).JPG.1b971f281ec366c45e46849655681c36.JPG

1445313842_IMG_0511(Medium).thumb.JPG.c6f9588965728e9d91bc728ad45232ed.JPG

638675240_IMG_0513(Medium).thumb.JPG.42e63817865669770c5d1f0eb3d447e1.JPG

 

In ultima poza se vede care ar fi pozitia cablului complet desfasurat si in sarcina . Am incercat , nu divorteaza nicicum . Daca se continua cu nesimtirea si se deruleza in continuare sub sarcina se sifoneaza cablul in zona verigii ca se da peste cap din scurt , dar doar atat . Nu arata bine dupa aia si cred ca nici nu-i pare bine , dar cel putin nu ramai fara cablu pe tambur si nici nu se poate forfeca surubul de pe laterala ( la mine de aici a pornit razbunarea , cablul mi-a ghilotinat surubul ala M6 ... si am luat masuri , acum mai ghilotineaza pe ma-sa ) .

Editat de cos

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Intre troliu si cablu! Problema

 

asa e si la mine, tot PEW9500. tot cu protectie. doar ca daca iei plasma separat, trebuie sa iei si protectia.

 

la alt tambur eu am mai folosit o varianta dar a fost ceva adaptat loco cu ce aveam pe la mine :)

banda deaia termoizolanta de se pune pe evacuari prinsa la capete cu coliere de plastic :):):)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 ani mai târziu...

Cu respect, din nou..

 

Urmeaza sa inlocuiesc cablul de otel cu Dyneema SK75 10mm 40 metri, si am cateva nelamuriri.

 

1. Cat a stat depozitata, cred ca a ros-o vreun gandac, acolo unde ti-e lumea mai draga, la vreo 10 metri de carlig. Intrebarea e, merge si asa ?

Sufa va fi montata pe un BestWinch 6800 lbs, masina suzuki samurai.

 

2. Sufa a venit cu un manson textil de protectie de aprox. 1.5 m, pozitionat pe capatul cu carligul. Initial am crezut ca e pe post de sufa de copac, dar dupa ce am mai citit pare sa fie protectie termica la prima spira. Corect ?

Mansonul e foarte larg, intra doua sufe prin el. Mai trebuie intervenit asupra lui ? Cum se monteaza corect ?

 

3. Cam cati metri de sufa intra pe tambur ? Acum am 24 metri de otel 7.2mm.

IMG_20190227_233137.thumb.jpg.c66a1f14c209e4894677c595eb77d63c.jpg

IMG_20190227_205903.thumb.jpg.91cce39b57d9312c72a11dbd37465d04.jpg

IMG_20190227_210744.thumb.jpg.de651b328e1401b1308b5cbee355fc68.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut!

1. Da, merge si asa. Cel mai probabil e agățată, nu roasa de gandac, dar nu mai conteaza. Învață totusi sa faci un nod bun, pentru ca orice plasma se va rupe la un moment dat, acolo sau in alta parte

2. Corect. Nu se intervine si se lasa la tambur pe post de protectie

3. Aici depinde.. nu stiu cat e tamburul unui troliu de 6800, dar stiu ca o plasma de 10 e cam groasa pt un samurai,, atât am si eu la patrol. Si 40 m groasa de 10, m-as mira sa intre..

Dar nu conteaza, ruleaza sufa pe tambur si vezi tu dupa aia ce si cum. Ce conteaza este sa ai grija pentru ca nu te troliezi drept decat foarte rar, iar daca e multa si se infasoara intr-o parte, vei cumpara alt troliu.

 

Daca as fi in locul tau, eu as înjumătăți plasma aia care oricum e lunga si nu mi-as mai face griji de nimic. As fi asigurat pt vreo 3-4 ani , pt ca nu e ieftina. In caz de... se poate folosi in completare o sufa de tractare. La mine, dupa vreo 2 ani de stat in ploaie si soare, incepuse sa se rupa de la un moment dat..de mai aveam vreo 10m Dar nah... fiecare isi cunoaste nevoile.

  • Like 1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Accesul pe Forum Club4x4 este conditionat de respectarea Regulamentului - Termeni de Utilizare